מטוס קל למכירה נשמע קצת הזוי עבור מי שלא מתמצא בשוק התעופה. אבל ממש כמו שוק הרכב, גם שוק המטוסים פועל באמצעות שני אפיקים. אפיק של מטוסים חדשים ישר מהיצרן ואפיק של מטוסים משומשים שעוברים בין סוחרים ובעלי מטוסים. מטוסים קלים הם ברוב המקרים בבעלות פרטית. כל מי שרוצה להיכנס לליגה של בעלי המטוסים יעשה זאת ברוב המקרים באמצעות רכישה של מטוס קל מיד שנייה. הרעיון זה להשקיע את המינימום על מנת להיכנס לשוק ולאחר שצוברים ניסיון ושעות טיסה מקבלים החלטה האם להמשיך ולהתקדם ובמידה וכן אז לאן. יש הרבה חברות שמתמחות בהענקת שירותי שדרוג. כך שבכל רגע נתון ניתן לפנות אליהן וליהנות מהצעת שדרוג של המטוס הקיים במטוס מתקדם יותר.
מי שמתעניין ברכישה של מטוס קל מומלץ לול התחיל את החיפוש בשדה התעופה של הרצליה. שם נמצא הריכוז הגבוה ביותר של מטוסים קלים ולכן רוב הסיכוי למצוא שם מטוס שבעליו מחפש לו קונים. בנוסף יש שם הרבה טייסים ובעלי מקצוע שמן הסתם יודעים איזה מטוס ומד למכירה וכן איזה מטוס נמצא במצב טוב יותר. טיפ חשוב זה לשכור את שירותיו של העל מקצוע שיודע לבדוק מטוסים בצורה יסודית ומקצועית ולאבחן האם שווה לרכוש אותם ובאיזה מחיר. ממש כמו בשוק הרכב גם פה צמיד יש מי שינסה למכור לכם חתול בשק מבלי לספק את כל המידע הנדרש. לכן חשוב לבצע את החיפוש עם בעלי מקצוע שיודעים מה לבדוק וכיצד לזהות.
מבחינת עלות תחזוקה שוטפת אין הבדל בין המטוסים הקלים לבין אלו המתקדמים יותר. בתעופה כל כלי טיס שעולה לאוויר חייב לעמוד בשורה של בדיקות שמופיעות בצ'קליסט. כל תקלה שמונעת מהצ'קליסט להיות מושלם משמעותה קרקוע של המטוס עד לתיקון התקלה.