טיסה במטוס פרטי יכולה להיות חוויה לכל החיים. ישנם הרבה מטוסים שניתן להשכיר למטרות רבות. החידוש האחרון והמרתק מכולם זאת טיסה במטוס קרב בתשלום. הטיסה הזולה ביותר הינה במטוס קל כמובן, ומתאימה למי שקצר במזומנים אבל חיידק הטיס נדבר בו. לכן גם המטוסים הקלים משמשים ללימודי הטיס. מטוסי סילון שמכונים גם מטוסי מנהלים זה כמובן קטגוריית הפרמיום ולכן היקרה ביותר. מי שרוצה להעניק למקורבים לו מתנה מטלטלת, יכול בעלות של סביבות האלף שקל להעניק טיסה במטוס פעלולים.
תחום התעופה עבר במהלך מאה שנות קיומו תמורות ותהפוכות רבות. אם לוקחים בחשבון שרק לאחר מלחמת העולם השנייה החלה התעופה האזרחית לתפוס תאוצה ולהתפתח בצעדי ענק, הרי שמדובר על פלא של ממש. מטוסי המנהלים למשל החלו כמטוסים שמיועדים להוביל מנהלים בכירים בקבוצות של בין 20 ל-30 איש בטיסה. כיום, קטגוריית המנהלים כוללת מטוסים שמיועדים להוביל מנהל בודד. כמו כן למרות המונח מנהלים יש לא מעט מטוסים שמשרתים אנשים פרטיים לצרכים לחלוטין לא עסקיים.
כיום כבר יש למעשה מספר קטגוריות ראשיות שמכנסות את כל עולם התעופה האזרחית. ראשית, יש את הטיסות הסדירות אל מול הטיסות הפרטיות. בנוסף, יש את הטיסות הצבאיות, כולל אלו שלמטרות לחימה. קטגוריה נוספת זה כל טיסות הפעלולים ואירועים מיוחדים כגון טיסות הנישואין וכדומה. הקטגוריה הרביעית זה כל אותם כלי טיס זעירים כגון טרקטורונים מעופפים ואולטראלייטים. מבחינת אנשים, יש חלוקה ל-2 קבוצות. אלו שסובלים מפחד גבהים ואלו שנדבקים בחיידק התעופה. הרוב המכריע שייך לקבוצה השנייה. כיום כבר לא ניתן להסתדר בעולם ללא טיסות. גם בעלי פחד הטיסה עושים מאמץ כדי לטוס שכן אחרת הם נדונים לשהייה נצחית בארץ ונחיתות עסקית ביחס למתחרים.