כמה עולה לקנות מטוס סילון למטרות עסקים.
כמה עולה לקנות מטוס פרטי או מנהלים זה פעול יוצא של אפיון הצרכים של מי שעבורו המטוס מיועד. התשובה לשאלה מה טווח הטיסות שאותם אתם מתכננים לבצע משפיעה באופן ישיר על סוג המטוסים שאותם אנחנו נחפש. מטוס שמיועד לטוס לקפריסין לא דומה למטוס שמיועד לטוס לאיטליה. מוס שמגיע בטיסה ישירה לאיטליה שונה ממוס שיכול לטוס ישירות מתל אביב לניו יורק וכן הלאה. גם הגדרת פעולת הקניה איננה אחידה. כלומר, ניתן לרכוש מטוס פרטי ולשלם מדי חודש עשרות אלפי שקלים לתחזוקה השוטפת שלו ולצוות הטייסים או לחלופין להחכיר מטוס שלם על צוותו למשך תקופה של שנה.
מטוסי המנהלים עולים החל ממיליון דולר לדגמים הקטנים והפשוטים ביותר ומגיעים עד לסדר גודל של מאות מיליוני דולרים למטוסים הגדולים. אלו האחרונים זה בעצם המטוסים שאותם אנו מכירים מהטיסות הסדירות אלא שהם מסודרים מבפנים בתצורה של מטוס מנהלים. חשוב תמיד לנסות ולאפיין בצורה מדויקת ככל האפשר את הצרכים בטרם יוצאים לשוק. כמו כן כדאי לשכור את שירותיו של יועץ לתחום שיידע אל מי לפנות, כיצד להעריך את שווי המטוס המיועד ובעיקר לוודא שמוכרים לנו משהו טוב ואיכותי.
יש גם מי שמתמחים ברכישת מטוסים ישנים ומשומשים על מנת לשפץ אותם ולמכור ברווח. כמו כן יש שוק שלם של חלקי חילוף משופצים. יש ברחבי העולם מה שמכונה בתי קברות למטוסים. לשם מגיעים המטוסים שיצאו מכלל שימוש, מפורקים לגורמים ומה שלא נמכר כחלק חילוף הולך למחזור מתכות. בכל מקרה אף מטוס לא נזרק בשלמותו לחצר גרוטאות כפי שנהוג בשוק הרכב. כמו כן תמיד יש מי שמעורב במיזם כלשהו של תעופה שמחפש כלי טיס ישנים אך בעלי כושר טיסה מינימאלי על מנת להתחיל אופרציה של טיסות.