כמה עולה מטוס פרטי להשכרה או לחכירה זה פונקציה של נסיבות. כלומר, משך זמן ההשכרה יקבע במידת מה את סך העלות של השירות. יש כיום מודלים של חכירה רטובה ויבשה לטווח של שנה ואפילו יותר. ההבדל בין חכירה יבשה לרטובה זה פועל יצא של הצוות. בחכירה רטובה שוכרים מטוס על צוותו. בחכירה יבשה שוכרים רק את המטוס ואת הצוות ושירותי התחזוקה השוטפים מבוצעים באופן נפרד. היתרון של החכירה הרטובה זה שזה מעניק מטוס בזמינות מתמדת ללא כל צורך בכאב הראש של ענייני תחזוקה. בחכירה היבשה אז צריך לשכור שירות של בעל מקצוע שירכז וינהל את המטוס.
עבור מי שמעוניין לקנות מטוס פרטי הרי שראשית כל עליו להחליט אם הוא מחפש מטוס קל או כבד, מנוע בוכנה או סילון וכן לאיזה מטרה. מטוסים להטסה עצמאית זה ברוב המקרים מטוסי בוכנה חד מנועיים. עלותם משוערכת בסביבות ה-150,000 אלף שקל ברץ התחתון וד קרוב למיליון שקל ברף העליון. מטוסים לטובת גיחות בינלאומיות זה כבר על פי רוב מטוסי סילון שעלות מתחיל במיליון דולר ברף התחתון ומגיעה למאות מיליונים ברף העליון.
ככלל, שוק המטוסים למכירה או להשכרה הינו שוק דינאמי שמשתנה כל הזמן. עצם העובדה שהשוק הסיני מתעורר היום מעלה בצורה דרסטית את הביקושים. לכך יש כמובן השלכות על כל השוק בכל שאר העולם שכן בבת אחת נוצר ביקוש בהיקפים גדולים יותר ממה שהיה נכון עד לאותו שלב. השוק הסיני המתעורר יצר ביקוש גם למטוסים חדשים וגם למשומשים. כך שכל רף המחירים בעולם עלה. השוק הסיני למעשה מושך אחריו את כל שאר העולם כלפי מעלה והכניס קצת רוח חיים בתחום שמאז פרוץ המשבר העולמי בשנת 2008 נכנס למצב סטאטי.