שיעורי טיסה במסוק זה שלב מתקדם יחסית בקרב שוחרי הטיסה. שכן הטסת מסוק יותר מורכבת בבסיס ובמהות מאשר הטסת מטוס. כבר הגדרה של המסוקים ככלי טיס עם כנף מסתובבת להבדיל מהמטוס בעל הכנף הקבועה ניתן להבין את עיקרי ההבדל. בניגוד לתחום הנהיגה הקרקעית הרי שבתעופה כל שנדרש זה לעבור מבחן תיאורטי ומבחן מעשי בשלב כלשהו במהלך לימודי הטיס. לא מעט חניכים מתחילים בשיא המרץ וההתלהבות ולאחר שבוע שבועיים נכבים בחזרה לשגרה. לגופו של עניין, על מנת להטיס מסוק צריך חלוקת קשב וריכוז על מנת לשלוט הן בראוטר הקדמי והן באחורי. האחד מחייב שליטה כדי לשמור על מצב מאוזן והשני מאפשר את הניווט והתמרון. ההמלצה הכי טובה בקשר ללימודי הטסת המסוק זה להתחיל דווקא במטוסי האולטרא לייט. הכישורים הנדרשים נמוכים למדי אבל הטיסה עצמה מכנה את יסודות הטיס. משול הדבר לשיעורי הטיס הראושנים במסגרת קורס הטיס הצבאי. תחילה טסים על פייפרים ולאחר מכן נערך מיון למגמות השונות כגון קרב, מסוקים, נווטים ותובלה.
היתרון הגדול של לימוד הטיסה במסוק זה היכולת לנחות במהלך השיעור בנקודה אקראית בחיק הטבע. המסוק הוא כלי הטיס הנגיש ביותר מבחינת כל אלו שמראש לא מתכוונים להיגרר לפקקי תנועה מיותרים. ביחס לכל האולטראלייטים ומצנחי הרחיפה, הרי שפה מדובר בכלי טיס סגור שניתן לטוס איתו בכל מזג אוויר כמעט. במדינתנו הקטנטונת מסלול טיסה פרטי לא ניתן להשיג אבל מנחת בהחלט שכן. מי שיש לו אמצעים כספיים ושטח פנוי בהחלט יכול לבקש לקדם את האישרור שלו מול רשויות התעופה. לאמתו של דבר יש אין ספור נחיתות לכאורה לא חוקיות שמתבצעות מדי שבוע עקב אי אלה אילוצים של בירוקרטים ושאר הירקות.