טיסה במטוס פרטי זאת חוויה ייחודית. בין אם מדובר על טיסה של שעה בשמי הארץ במטוס בוכנה רועש ובין אם זה מטוס סילון מתקדם, מדובר בחוויה, נקודה. ההבדל בין המטוסים זה כבר ניאנס. מבחינת החוויה דווקא במטוס הבוכנה ניתן לחוש טוב יותר את הטיסה. במטוס מנהלים מרגישים יותר מנותקים ופחות חשים את הסביבה, כלומר, את השמיים ואת הארץ מתחת. הדבר משול להבדל בין מטוסי קרב למסוקים. מבחינה טכנולוגית ועליונות אווירית, מטוסי קרב סלוניים הם פאר היצירה. אבל מבחינת להרגיש את הסביבה וליהנות מהטיסה עצמה, המסוקים הם הפתרון.
היתרון הגדול של הטיסה הפרטית, בכל כלי טיס, זה השליטה המוחלטת על לוח הזמנים ועל היעד. אין מצב של טיסה פרטית שמתעכבת בשעה או שנוחתת למטרת קונקשן. כל טיסה פרטית ממריאה וטסה ישרות ליעד, אלא אם כן יש אילוצים טכניים או בירוקרטיים כגון אישורי מעבר וסוגיות של בירוקרטיה תעופתית. כיום גם יש מכונית מעופפת בשלבי פיתוח סופיים. במידה וניסיונות הפיתוח יישאו פרי, כל עלם התעופה עתיד להשתנות מן הקצה. בהנחה שקצב ההתפתחות של תחום התעופה ישתנה בקצב מהיר יותר מאשר מאה שנות התעופה הראשונות, אז עניין המכוניות המעופפות סטייל בחזרה לעתיד בהחלט יגיע למחוזותינו במוקדם או במאוחר.
כיום עיקר הפוקוס בהקשר של טיסות פרטיות מופנה למיזם של הטסת תיירים לחלל. טיסות ניסוי כבר התבצעו ועל פי התכנית כבר במהלך העשור הנוכחי המיזם אמור לעבור לשלב המסחרי שלו. חרף עלויות הגבוהות שלו, יש כבר מי ששילמו מעל למיליון דולר מקדמה על מנת להבטיח את מקומם בטיסות המדוברות. תחשבו על העוצמה של צילומי הנחיתה על הירח ותבינו את ההרגשה שתלווה את מי שיטוס לחלל.